vineri, 31 august 2012

Dacă ți-aș spune că Te Iubesc,ar trebui să Te Omor-Ally Carter

 Surprinzător!....dacă ar fi să găsesc un cuvânt potrivit pentru a capta întreaga poveste,acesta ar fi-Amazing! :)
Văzusem,citisem recenzia,descrierea cărții pe diferite bloguri dar nu mă captase  să o cumpăr-poate din cauza ignoranței sau pur și simplu a lenei. Dar un lucru era cert-îmi plăcea subiectul: Spionaj romantic :))
 Sunt genul căreia îi place să judece o carte după copertă(știu că este un defect) și în cazul de față titlul a fost ca un ''foc de artificii''. Exagerez puțin dar m-a captat în întregime. Cred că ORICINE care citește acest titlu ''Dacă ți-aș spune că Te Iubesc....ar trebui să Te Omor'' își formează scenarii proprii despre subiectul acțiunii. Ei bine,eu asta am făcut.
Imediat ce m-am văzut cu banii în mână gata să cumpăr o revistă,această carte mi-a apărut în minte. Repet:nu voiam să o iau.. și gândisem foaaarte rău.
De la prima pagină am fost invitată să particip la scrierea unui jurnal total nou,chiar și din punct de vedere al temei,de către Cammie Morgan. Ce pot spune despre fata asta decât că este GENIALĂ, și nu doar la figurat...
 Cammie Morgan este elevă la Colegiul Gallagher pentru Tinere Excepționale, o școală de fete tipică — evident, tipică doar dacă la orice școală s-ar preda arte marțiale avansate la ora de Educație fizică, cunoștințe despre cele mai noi arme ale războiului chimic la orele de Științe, iar elevele ar primi distincții pentru spargerea codurilor CIA la orele de Informatică.
Deși pretinde că este o școală pentru genii, Colegiul Gallagher este de fapt o școală pentru… spioane! Iar Cammie, chiar dacă vorbește fluent paisprezece limbi străine și este capabilă să omoare pe cineva în șapte feluri diferite cu mâinile goale, habar n-are ce să facă atunci când întâlnește un băiat obișnuit, care crede ca și ea este o fată obișnuită.
Sigur, Cammie poate să-i asculte convorbirile telefonice, să se infiltreze în calculatorul lui ca un hacker sau să-l urmărească prin oraș cu iscusința unui adevărat James Bond. Dar va reuși oare să se descurce într-o relație cu o persoană care nu trebuie să afle niciodată adevărul despre ea?
Cine nu-și aduce aminte de ,,Spioanele'' de pe Jetix,de fanteziile pe care le aveam,jocurile pe care le jucam ''de-a spionatul''?! Cartea îți urează ''Bun venit în copilărie,copilă!'' de la început până la sfărșit.
Personajul principal,Cammie, este o adolescentă diferită față de celelalte eroine descusute până acum din alte romane. Este puternică,curajoasă,frumoasă,deșteaptă dar este o fată timidă la viața de dincolo de zidurile școlii,la realitate.
M-a făcut să iubesc tot ce înseamnă pentru ea ''noul''. M-a făcut să mă simt ca o spioană sexy și mai mult decât atât,M-a făcut să privesc prima iubire altfel,în alt sens și consecințele cu toată inima. Pentru ca da,în cartea asta se pune suflet!
''-S-o spunem pe șleau:fie e un agent inamic care încearcă să se infiltreze între Fetele Gallagher prin intermediul lui Cammie...
Liz s-a oprit în mijlocul frazei,îndemnându-mă să întreb:
-Sau...?
Întreaga față i s-a luminat:
-E sufletul tău pereche.''

''-Nu veni să mă cauți,Josh. Nu mai pot să te văd niciodată. Și apoi m-am uitat în ochii lui pentru prima oară. Și îți va fi mai bine așa....Oh,am spus,și nu am nicio pisică.
M-am întors,ca să-mi ascund lacrimile,și m-am adâncit în noaptea care se întindea în fața mea. N-am stat să mă gândesc la tot ce lăsam în urmă.Eliberată de secretele mele,eliberată de minciunile mele,mi-am spus că făceam ceea ce mi-era harazit să fac pe acest pământ. Am fugit. Am sărit. Mi-am desfăcut brațele și ,timp de zece secunde pline de extaz,am putut să zbor.''

''O vreme,avusesem nevoie de altă viață,o viață de probă-temporar normală. Era dificil să mă uit în ochii răniți ai cuiva drag și să-i spun că nu voi fi niciodată liberă să-l iubesc cu adevărat,pentru că...ei,bine...atunci ar trebui să-l omor.''

''-Serios?am zis,adăugând o nervozitate artificială glasului meu. Dar...M-am uitat de la unul la altul. Nu știți unde locuiesc.
-Oh,ba sigur că știm,a punctat Dillon. Te-am văzut sâmbătă. Întorcându-te de la școală. Cu prietenele tale.
-Dar...eu fac școala acasă.(Iar premiul Osar pentru cea mai bună actriță într-o piesă pentru adolescenți îi revine lui...Cammie Morgan!)Nu știu la ce te referi.'' 

Această imagine cred că ar fi sugestivă pentru orice spion din noi...!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu